O nouă modalitate de a citi...

Găsesc astăzi dimineață în cutia poștală un fluturaș cu o reclamă foarte interesantă. „Nu ai timp să citești? Crezi că timpul este împotriva ta? Alungă problema timpului făcând din el un aliat! Acum poți „citi” chiar și cu ochii închiși. ascultă-ți cartea preferată în orice moment...” Locuiesc la etajul al patrulea și până am urcat, am avut timp să trec prin toate stările posibile, indignare, repulsie, neputință...Adică, vreau să înțeleg! Avem timp să mergem prin tot felul de cluburi unde ascultăm muzică infectă, avem timp să jucăm pe calculator tot felul de jocuri idioate (aici mă simt vinovată căci și eu pierd suficient timp cu asemenea jocuri), dar, bieții de noi nu mai avem timp să citim! Le cumpărăm deja copiilor audiobook-uri ca să economisim timp! Sincer nu mi se pare o soluție, mai degrabă o orare. Ascultând cărțile mai simțim oare aceeași apropiere față de carte, plăcerea de a simți între degete filele îngălbenite, sau poate noi, mirosind încă a tipografie? În lumea de astăzi, a vitezei, a informației și a tehnologiei, dacă nu suntem atenți, riscăm să devenim fără să ne dăm seama victime ale obiectivelor altora, subjugați de tehnologie, pierzând din vedere lucrurile cu adevărat importante pentru noi. Eu citesc cu plăcere orice carte care-mi trezește interesul, de care aud că impresionează, recitesc cu emoție în fiecare vară cărțile copilăriei mele, descoperind mereu și mereu multe lucruri pe care nu le-am observat și care îmi sugerează cum să fiu mai bună, cum să-mi fac viața mai plăcută. Oare aceleași sentimente să le simțim și când „citim” audiobook-uri? Eu sincer mă îndoiesc și nici nu sunt tentată să încerc! Dar cu siguranță nu voi cumpăra niciodată așa ceva nici pentru mine, nici pentru copii mei.

Un comentariu:

  1. Tehnologia actuala face mult rau tuturor dar mai ales copiilor,care nu mai socializeaza intre ei decat pe net.Se joaca tot mai mult pe computer avand,spun ei,sute de prieteni pe care,de fapt nu-i cunosc cu adevarat.Iar audiobook-urile cu siguranta sunt cea mai proasta inventie de pana acum.Pentru toata lumea.
    Mi-a placut subiectul.

    RăspundețiȘtergere