Astăzi îmi place...

          Mi-am propus să mă detașez pentru câtva timp de toate problemele, de gândurile negative și să mă concentrez la munca mea. Deși mi se pare că mai mult bat pasul pe loc, am scris chiar primele pagini pentru viitoarea teză. Între timp, prin micuțele pauze citesc Jurnal în piatră de Carol Shields, gătesc prăjituri sau pur și simplu meditez. Nu accept gândurile și emoțiile negative și nici oamenii neprietenoși prin preajmă.
           Astăzi m-am gândit numai la lucruri care-mi plac și îmi satisfac imaginația și suflețelul. Am ajuns astfel la un moment să fac în minte un top al preferințelor mele. Astfel, iată ce mi-a roit azi prin cap. Pentru mine:

Cel mai iubit scriitor este Milan Kundera pentru că în multe din romanele sau eseurile lui m-am regăsit cu uimire.

Cel mai drag loc de pe pământ este ACASĂ, în Basarabia.

Cel mai bun cântăreț cu o voce de aur este Valerii Meladze.

Cele mai frumoase femei pentru mine sunt Angelina Jolie și Monica Bellucci.

Cel mai apreciat artist este Nicolae Botgros.

Poetul cel mai drag este Grigore Vieru.

Cel mai frumos loc pe care l-am vizitat este Lacul Annecy, Franța.

Cea mai emoționantă lectură a fost Winnetou de Karl May.

Culoarea mea preferată este verde. Mă umple de optimism și de viață.

Cea mai dragă melodie este Cântec pentru Bucovina de Maria Iliuț.

Cea mai plăcută senzație a fost când m-am îndrăgostit.

Florile preferate sunt crizantemele. Ele îmi aduc aminte de mama și de grădina de acasă.

Cel mai mult îmi place să vorbesc în limba română.

Lucrul cel mai scump în relațiile cu oamenii – prietenii adevărați.

Cele mai frumoase filme pentru mine sunt Stăpânul Inelelor, Les Choristes, Lista lui Schindler.

Cea mai scumpă amintire – mama în mijlocul grădinii de acasă, tata trăgându-ne cu sania.

Lista continuă cu siguranță...


PS. Cea mai citită carte, citită și recitită de zeci de ori din copilărie și până acum este Legendele și Miturile Greciei Antice. Vedeți și voi cum arată biata carte :))




5 comentarii:

  1. AURELIAN: Am observat ca tu si Angelina Jolie aveti acelasi atu din punct de vedere fizic: buzele senzuale. Dupa mine,aceasta asemanare se datoreaza folosirii excesive a limbii franceze :) de catre voi doua.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aurelian, mă simt flatată de această asemănare, deși nu cred că semănăm prea mult. Dar uite la limba franceză chiar ai nimerit - îmi place foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dommage que la langue française est très nettement en perte de vitesse en Roumanie, d'après ce que j'ai pu moi même observer de mes propres oreilles, au profit de l'anglais très étudié par la génération d'après décembre 1989. Que dire de plus, si ce n'est que l'anglais est la langue du business, et que le français est et restera la langue du coeur et des sentiments. Quoi qu'il en soit, je me sens heureux et touché de constater qu'il existe encore une frange de la population roumaine fervente défenseuse de la langue de Molière. Mille fois merci pour cette passion linguistique, en particulier et pour la France, en général.

    RăspundețiȘtergere
  4. Le français est pour moi la langue très mélodieuse et, après le roumain, ma langue maternelle, je préfére le français comme langue de circulation internationale. Moi, je suis francophone et francophile et je ne parle pas l'ainglais. Pour moi le français n'est pas la langue de Molière (je n'aime pas Molière), mais la langue d'Alexandre Dumas, d'Eugen Sue, du Paul Féval, du George Sand, du Pascal Brukner, du Balzac ou bien la langue du Joe Dassin, Natasha St-Pierre, Mireille Mathieu, Amel Bent et beaucoup d'autres. La France en générale représente une très belle culture.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Aurelian, știi la ce m-am gândit? Poate folosirea îndelungată a limbii franceze modelează frumos buzele. Un motiv în plus pentru franceză, desigur, dar și pentru frumusețe :)
    Și ca să fiu sinceră până la capăt, mult timp cât am fost adolescentă am fost terifiată de buzele mele, fiind chiar complexată. Acu mi-a trecut că am prins la minte, dar nu știam că mi se trage de la limba franceză.

    RăspundețiȘtergere