Puțin din mine



          Mulți nu mă cunosc prea bine sau deloc. Își fac păreri eronate, necunoscând persoana sau, mai rău, judecând-o după zvonuri, impresii superficiale. Sunt un soi de amestec ciudat de școlăriță, dar cu tărtăcuța pe umeri. Aproape toți știți că m-am născut în Basarabia, chiar pe malul Prutului. Am doi frați și o soră care-mi sunt cei mai buni prieteni. După ultimile evenimente, peste vreun an urmează să fiu al treilea doctor din familia aceasta (avem un medic, un doctor în biologie și eu urmează să devin lingvistul familiei), avem așteptări mari și de la ultimul frate (poate devine doctor habilitat!). Cei care m-au cunoscut probabil au observat deja că mă îmbrac cel mai adesea în haine de culoarea verde. Culoarea mea preferată. Verdele spune multe despre mine – îmi place viața, energia, soarele, optimismul și fluturii.

           Pe noptiera de lângă patul meu veți găsi întotdeauna o carte. Am una și în geanta de umăr, alta în bucătărie și una în balcon. Îmi place să vorbesc și nu-mi place să ascult. Dacă vom avea ocazia să stăm la o cafea vreo două ore eu voi vorbi într-una, uitând să-ți dau cuvântul, apoi rușinându-mă și aducându-mi aminte că trebuie să fiu și politicoasă. Prietenii și familia îmi spun că vorbesc și pentru geamănul meu (da, sunt născută în zodia gemenilor). De aici mi se trage și numele de papagl. Sufletul meu pereche cred că este mama. Semănăm izbitor de tare și aș putea lesne să vă pălcălesc arătându-vă pozele mamei, afirmând cu tărie că sunt eu. Nici nu vă veți imagina că sunteți păcăliți! De la mama am luat aproape tot – de la forma feței, buze și ochi până la degetul cel mic de la picior și mai ales ironia. Da, și dragostea pentru flori și cărți. Tata m-a învățat bunătatea sufletească, îngăduința și iubirea față de aproapele meu. Tot de la el am învățat să iubesc Prutul. Cel mai mult însă m-au învățat părinții să-mi iubesc limba maternă și să n-o schimb pentru nimic în lume, poporul român atât de năpăstuit și adevărata mea patrie – România.

        Sunt pesimistă numai atunci când plouă. Nu-mi plac iernile și vremea mohorâtă. Cu certitudine vă spun că eu sunt copilul verii. Nu voi putea fi niciodată singură. Singărătatea mă omoară! Iubesc. Am alături de mine pe cel mai bun prieten și iubit. Eu vorbesc, el mă ascultă. Suntem un plus și un minus care se atrag reciproc. Diferiți, dar foarte asemănători. Alături în orice moment al vieții, la bine și la rău. Sprijinul meu de zi cu zi. Dacă mă lasă puterile, o mână puternică mă susține, iar o inimă mare, mare bate cu putere tot pentru mine.

           Zâmbesc ori de câte ori am ocazia. Cel mai adesea sunt îmbrăcată în fuste sau rochii (eventual verzi). Ador ciocolata. Ezit mereu să-mi măsor glicemia, cred că m-aș îngrozi.

         Dacă vreți să-mi faceți o bucurie, un cadou nu vă gândiți la lucruri spectaculoase. Cel mai mult apreciez cărțile, sentimentele adevărate, fluturii (artificiali, nu m-ar lăsa sufletul să omor vreunul) și gândurile verzi. Asta sunt eu, cu bune și cu rele. Numele? Multe. O parte din ele ar fi – Lilo, Lulu, Riro, Luluca. Dar în buletin cică aș fi Lilia. Spuneți-mi cum vreți voi.

 

22 de comentarii:

  1. AURELIAN: Ciocolata e buna:) dar consuma amaruie cu 85% continut de cacao fara umplutura; are acelasi efect salutar si nu urca glicemia...

    IN plus,Lolita,ca tot a venit vara, ti-ar sta bine in bluze decorate cu motive florale

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Lilia,
    Imi place cum scrii, iar articolul acesta despre tine (impreuna cu pozele atasate) dezvaluie multa sensibilitate.
    Te invit pe spunetiparerea.ro sa te inregistrezi si sa postezi din creatiile tale (texte, fotografii sau desene). Spunetiparerea.ro este un site care promoveaza cultura, expresia sub orice forma si libera exprimare. Poti impartasi cu membrii comunitatii din creatiile tale si iti poti promova si blogul.
    Si eu scriu si mi-ar face placere sa faci parte din familia spunetiparerea.ro, daca vrei sa stii mai multe despre mine poti intra pe blog.spunetiparerea.ro.

    Numai bine,
    Andrei.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Aurelian, ciocolata de orice fel, nu conteaza ca-i amaruie sau nu :) Pacat ca nu pun si kg pe mine de la atata dulce! Am rochite cu flori :) abia astept sa vina vara!
    @Andrei, neaparat voi vizita site-ul de care-mi vorbesti! Multumesc pentru vizita si te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  4. "Îmi place să vorbesc și nu-mi place să ascult. Dacă vom avea ocazia să stăm la o cafea vreo două ore eu voi vorbi într-una, uitând să-ți dau cuvântul, apoi rușinându-mă și aducându-mi aminte că trebuie să fiu și politicoasă."

    ce bine... mi s-a luat o piatra de pe inima :))))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Penozule, de parca nu stiai! Ultima data cand ne-am intalnit numai eu am vorbit :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa-ti dea Dumnezeu tot ceti doresti tu de la viata! Sa fi mereu iubia si fericita pentru ca esti un om extraordinar!
    O seara buna si, o Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Alex, multumesc frumos! Si tie numai bine si odihna placuta in acest sfarsit de saptamana!

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos portret, frumoase cuvinte.
    Ai spus ca-ti plac foarte mult cartile, am si eu o intrebare (sunt curioasa din fire), care este cartea pe care ai reciti-o la infinit?
    Te pup dulce si iti urez o duminica linistita! :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna, Lulu! Mi-a placut acest articol, sincer si plin de viata. eu credeam ca tu esti studenta, dar cand colo mai ai un pic si ajungi doctor :), tatal tau te-a invat sa iubesti Prutul, inseamna ca esti de malul Prutului de undeva. da nu banuiam ca esti asa de vorbareata precum spui :)numai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Oana, de mica mi-au placut cartile. Pana la o varsta (14-15 ani) am recitit de zeci de ori "Legendele si miturile Greciei Antice", pe langa Al. Dumas si Karl May. Acum imi place sa recitesc Jules Verne, Eugene Sue, Tolstoi, Camus si Sartre. Mereu gasesc cate ceva, o nuanta, o idee pe care n-am observat-o la prima sau a doua lectura.

    RăspundețiȘtergere
  11. Talex, cred ca mi-ar placea sa fiu din nou studenta :) M-am nascut chiar la 2 km de Prut, in satul Tiganca, iar tata a lucrat chiar pe malul Prutului. Sunt vorbareata, n-am ce face! Defect sau calitate nu stiu, cert e ca nu vreau sa fiu altfel decat asa cum sunt.

    RăspundețiȘtergere
  12. interesanta descriere a unei persoane interesante... la moment si eu traesc pe unul din malurile Prutului, imi place sa citesc, dar nu-mi place sa recitesc ce-am citit, decit foarte rar...succese in continuare, sunt sigura, ca o sa atingi culmile pe care ti le doresti...

    RăspundețiȘtergere
  13. verdele ma fascineaza si pe mine. pe frigider atirna 20 de fluturi verzi. sunt si eu vorbareata, peste trei ani voi obtine doctoratul in filologie, am si eu doi frati, seaman leit cu mamica mea, si sunt o fire sociabila... Lulu, nu cumva imi esti sora?

    RăspundețiȘtergere
  14. Vai, Marrynet, cred ca as fi stiut :))), dar surori spirituale tot putem fi! Nu se stie niciodata :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Lulu, iar eu sunt din Badicul Moldovenesc (cahul), intre gotesti si chircani peste deal, dar pamanturile satului sunt pan la prut, am amintiri foarte frumoase din balta, de langa prut, unde petreceam vara cu bunicul meu albinar, pe langa statiile de pompare, cred ca stii despre ce vorbesc :)

    RăspundețiȘtergere
  16. stii,Lulu, si pe mine ma batea gandul sa incerc un doctorat,dar am niste retineri, o data ca nu stiu daca as face fata, apoi e si taxa foarte mare 35 pe an, ca la buget sunt doar 2 locuri, dar oricum e o provocare, cred ca mai degraba fac scola de arte :)
    am ivatat la chitara in studentie, dar as vrea sa o studiez pe indelete. intotdeauna mi-am dorit sa fac o scoala muzicala, cand eram mici umblam la cercul de fluieristi din sat, acu e inchis, de fapt nu mai au loc nici un fel de activitati, da inaintam in viata si apar alte prioritati...

    RăspundețiȘtergere
  17. Talex, pai Badicul Moldovenesc nu-i deloc departe de satul meu, cativa km, poate 10. Si pe mine tata ma lua in balta, si lucra tot la statia de pompare. Ce amintiri! Ce copilarie frumoasa! In privinta doctoratului nu stiu ce sa spun... Eu am vrut sa fac doctorat datorita temei de cercetare (contacte si conflicte intre limbi in Republica Moldova), dar e greu intr-adevar. E multa munca. Saptamana trecuta mi-am sustinut primul referat si am lucrat la 45 de pagini aproape 2 luni. De ce nu incerci la locurile cu bursa (in cazul in care nu ai cetatenie romana), iar daca ai cetatenie incearca la bursele POSTDRU - 1860 lei pe luna. Tu in ce oras inveti?

    RăspundețiȘtergere
  18. da, am primit cetatenia romana, ce e postdru? atat de mult - 1860 pe luna? eu am ivatat in galati si tot aici muncesc, am terminat masterul acu 2 ani si de atunci muncesc, da intr-un alt domeniu, literatura a ramas o activitate pt suflet, adica pt mine..

    RăspundețiȘtergere
  19. POSTDRU e un program de burse doctorale, iar bursa e 1860 lei plus stagiu de minim 3 luni in strainatate. Sambata dimineata trec prin Galati, ma voi gandi la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  20. da treci vama pe la giurgilesti sau te duci pe la oancea, ca eu plec acasa sambata, cu ocazia ca de obicei,pe la giurgiulesti, poate nimerim in acelasi timp :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Pai, eu plec pe la Oancea, nu stiu sigur daca sambata dimineata sau vineri dupa-amiaza. Depinde de multe altele. Poate ne intalnim pe drum :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Draga mea Luluta (poti sa mai adaugi la Lilo, Riro, Lulu etc.) Danga-langa, langa-danga, suna-n asfintit talanga, obosita vine vaca, nu mai vrea sa umble creanga, danga-langa, langa-danga.

    RăspundețiȘtergere