Și oamenii „obezi” au dreptul la fericire?

L'homme a dans le corps un habit d'arlequin : son âme.

         De multe ori îmi place să revin asupra temelor de discuție propuse, discutate sau pur și simplu expuse pe blog. Scriam acum ceva timp un articol despre femeile slabe. Sau, mai bine zis, despre femeile care slăbesc, considerând că a fi slabă este un etalon de frumusețe. De data aceasta mă preocupă o altă față a problemei – femeile plințe (nu-mi place să folosesc termenul „grasă”) sunt oare frumoase? Au dreptul la haine ceva mai strânse pe corp, la rochii fără bretele, la maiouri cu talie scurtă? Au dreptul să fie frumoase?

         Am descoperit întâmplător blogul Stephaniei Zwicky care se declară „big beauty”. Mai mult decât atât – demonstrează că și femeile plinuțe pot fi în pas cu moda, că au dreptul să poarte hainele care le plac, fără a se gândi la prejudecăți, clișee sau răutatea celorlalți. Am descoperit pe un alt site au articol referitor la această temă. Comentariile postate la acest articol erau mai mult decât răutăcioase. Cuvinte urâte precum „elefant”, „picioare de pod” etc. Sinceră să fiu, eu am fost deranjată de asemenea atitudine, chiar dacă eu mai degrabă fac parte din categoria femeilor „skiny”. Consider că fiecare din noi avem dreptul la fericire, la libera exprimare și la alegerea modului de viață. Adesea însă nici măcar nu alegem să fim obezi sau slabi. În schimb unele femei (majoritatea sunt femei, dar sunt și bărbați) reacționează agresiv, refuzând parcă să locuiască alături de oamenii cu mai multe kg decât consideră unii a fi normal. E un fel de rasism violent fără leac parcă.

        Cu siguranță fiecare din noi avem prieteni, colegi, cunoștințe, rude etc. care se confruntă cu problema kilogramelor. Trebuie să facem din aceasta un război? Cum reacționați și cum îi percepeți voi pe cei din categoria XXL?

5 comentarii:

  1. NU poţi fi şi cu pula în pizdă şi cu sufletul in Rai. Dacă vrei sa arăţi bine, trebuie să păstrezi un regim, să mănânci adecvat cu efortul pe care îl depui in functie de organismul tau. E normal sa te faci ca o vaca de dus la abator daca lucrezi la birou si la pranz mananci şaorma, iar seara bagi macaroane cu branză si un kil de cola. Dacă lucrezi la padure la ţapină, poţi mânca şi 2 kile de slănină şi sa bei un pet de bere proasta, ca elimini totul automat, daca esti garderobieră, nu mai tine figura. E simplu, fiecare arata cum arata strict din cauza sa. Am avut si eu derapaje in urma cu cativa ani si de atunci am invatat sa imi mentin greutatea.

    In concluzie, obezii sunt al dracului de respingatori si simbolizează INDOLENŢA. Obezii sunt obezi, graşii sunt graşi, plinuţii sunt cei care au maximum 15 kile peste greutatea lor optima.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si daca pur si simplu sunt oameni cu probleme de sanatate si care chiar nu-si doresc sa arate asa, iar un regim alimentar le-ar dauna mai mult decat i-ar ajuta?
    In restul privintelor sunt de acord cu tine - daca nu stii sa iti echilibrezi regimul alimentar ajungi unde ajungi. Nu pot sa nu remarc stilul narativ inconfundabil a la Lucian :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Lilia, iti dau un clip cu niste oameni din Coreea de Nord, arata-mi tu in clip un singur om mai plinut, in afara de Kim desigur. Te asigur ca nu vezi. In concluzie: totul se trage de la alimentatie, restul scuzelor sunt stupide, iar chestia cu sufletul frumos in ambalaj nu stiu de care nu tine decat la persoane cu IQ sub 80. Clipul cu pricina http://www.youtube.com/watch?v=Cfg3EgKaOgY

    RăspundețiȘtergere
  4. Alimentatia, in general, e un factor decizional in viata omului. Te asigur ca vei intalni inca multi oameni promovand chesti cu sufletul frumos si ambalajul :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiu, tocmai de aia insistam pe chestiune, e la fel de comuna ca alea cu "esti al doilea barbat din viata mea" si "esti primul caruia ii fac sex oral". haha

    RăspundețiȘtergere