De Moș Nicolae ți-ai pregătit ghetuțele? :)


„Vântu-aduse în ogradă 
O nuielușă fermecată, 

Grivei iute ca o pușcă 
A ascuns-o într-o cușcă. 



Să știe Moșul că el 

A fost cuminte, bunicel; 
Și că merită cadou 
Dulciuri multe, un platou!”

Marin Moscu

Eu am aflat de existența lui Moș Nicolae abia pe la 15 ani, în primul an de liceu. Nu, nu vi se pară glumă, așa și este. Copilăria anilor '90 în Basarabia nu-l includea sub nici o formă pe acest moș darnic. De-am fi știut de el! Imaginați-vă că anii '90 marcau ieșirea de sub tutela sovietică, ani mai degrabă săraci, plini de lipsuri, decât ani în care să sărbătorești mai mulți moși decât era necesar. Noi știam de Moș Gerilă, echivalentul rusesc și destoinic al lui Moș Crăciun și de Snegurocika, partenera de împărțit daruri.

Mare mi-a fost mirarea când, în clasa a 9 fiind, locuind în internatul liceului, ne-am trezit cu papucii plini de dulciuri și portocale într-o pauză în care camera 5 strașnic păzită de chei și de doamna pedagog, a rămas nesupravegheată. Băieții mai mari ne-am făcut aceste daruri, deși încă mai cred și astăzi că toată isprava fusese pregătită cu ajutorul cuiva din interior :) 

În astă seară, copii și maturi își pun dorințe, speranțe, dorindu-și ca papuceii frumos așezați la ușă, vor fi umpluți cu daruri de Moșul cel Darnic. Mic sau mare, sufletul fiecăruia dintre noi, de fapt, așteaptă dovezi de afecțiune și de atenție. Cred că doar copiii, în naivitatea și neștiința lor, își doresc cu ardoare jucării și dulciuri. Noi, cei mari, ne punem în gând dorințe, sperând că cei care ne iubesc ne vor dărui afecțiunea lor. Nu darurile cele mai scumpe sunt și cele mai apreciate. Nu... Pentru că cea mai frumoasă alinare pentru suflet este dovada că ești iubit și apreciat.

În astă seară, pe ger năprasnic, cereți-i lui Moș Nicolae iubire. Este cel mai de preț lucru, simț și sentiment pe care l-am putea primi de la cineva. Cum spunea Alphonse de Lamartine „Cu tot aurul din lume nu poți cumpăra bătăile inimii sau tandrețea unei mângâieri.” Așa că, în astă seară, puneți în cizmulițele celor dragi, bucățele de afecțiune, părticele de prețuire reciprocă și veți simți că darul primit este fără preț. 

Un comentariu: