My Heart

De mai multe ori am observat că ori de câte ori apare vreo melodie cântată de vreun basarabean, apar și nenumărate comentarii (unele chiar de prisos). Majoritatea acestora însă nu se referă la melodie și la calitatea acesteia. Să-i luăm de exemplu pe soliștii ex-O-zone, Dan Bălan sau Arsenie care au scos fiecare câteva melodii. Cele mai interesante sunt comentariile în care se discută naționalitatea celor de peste Prut, ce limbă vorbesc cei din Republica Moldova și cât de rusificați sunt. Mă întreb – acesta a fost scopul băieților când au scos o melodie? Să genereze discuții contradictorii despre limbă, identitate sau pur și simplu ... să cânte?
Vreau să mă înțelegeți corect – problemele lingvistice și identitare sunt extrem de importante pentru mine, mi-am dedicat inclusiv studiile acestora, dar nu putem oare să ne detașăm de politică, geopolitică, lingvistică etc. și pur și simplu să ascultăm o melodie indiferent de naționalitatea cântăreșului, de limba în care e interpretată, de culoarea hainelor sau de mai știu eu ce?
Melodia lui Dan Bălan cu Vera Brejneva a creat controverse încât s-a ajuns la comentarii idioate în care basarabenii și românii din România s-au numit unii pe alții rușil, țigani, nespălați, porci, curve etc. Eu credeam că, în general, cultura (indiferent dacă vorbim de literatură, muzică, dans, pictură etc.) nu se judecă după culoarea pielii, naționalitate, limbă, rasă... Cultura are propriul limbaj, unul simplu, accesibil tuturor, fără
frontiere și restricții. De ce să complicăm lucrurile inutil?


Am mai scris despre melodia lui Dan Bălan. Aceste gânduri au fost generate de noua melodia a lui
Arsenie tot cu o rusoaică. Eu pur și simplu am ascultat melodia și nu m-am gândit la nimci altceva.
 

Un comentariu:

  1. Pai toate comentariile care sunt facute, sunt comentarii facute de postaci platiti sa comenteze, ca sa dea impresia ca romanii nu vor unirea si ca-i dispretuiesc pe cetatenii Republicii Moldova .

    RăspundețiȘtergere