„Lupu-și schimbă părul, dar năravul ba!”

       Știți proverbul acela „Lupu își schimbă părul, dar năravul ba”? Normal că-l știți că doar e mai actual ca niciodată. Mai ales la noi acasă, în Moldova. Încă de la început am privit suspicios prezența lui Lupu în cadrul AIE. Și începe să mi se confirme din ce în ce mai tare că plecarea acestuia din PCRM n-a fost deloc întâmplătoare și că i „s-a acrit” de comuniști și dintr-o dată a devenit politicianul preocupat de binele și viitorul țării. De fapt, cred că această plecare a fost premeditată, având drept scop atragerea electoratului de partea PDM. Un electorat de mijloc, care nu dorește nici un românism (normal de fapt) prea direct, dar care nici nu se recunoaște în totalitate cu doctrina comunistă. Desigur, calculele au fost puțin eronate, probabil Lupu își propusese să câștige mai multe mandate, astfel fiindu-i asigurat drumul spre fotoliul de președinte.
            Eu una nu pot înțelege cum și de ce îți poți dori atât de mult să devii președintele unei țări ca Moldova. Dar mai mult de atât nu pot înțelege cum se poate trece peste cadavrele altora ca să ajungi să-ți atingi scopul. Un lucru însă știu sigur – mulți moldoveni sunt dezamăgiți de o posibilă coaliție PDM – PCRM. Atât de dezamăgiți că în următorii ani, PDM ar deveni un cadavru politic (și când te gândești că deja era muribund înainte de a veni Lupu mare președinte).
            Mulți dintre prieteni și cunoscuți mi-au spus că de fapt, se așteptau la un asemenea rezultat al alegerilor. Să fiu eu oare cea mai credulă? Mă intrigă oare pe nedrept situația ilară, tragică din Moldova? Adică aș vrea să înțeleg un lucru – vine Narîșkin de la Moskova, face regulă, dă niște indicații și toți tac fără a se deranja. Pe de altă parte, dacă vreun oficial român pe bună dreptate face o declarație doar în legătură cu situația din Moldova, gata! Sar toți jigniți, oripilați, supărați că „se amestecă în treburile interne ale altei țări”. Moldoveni proști!
            Lupu afirmă că nu a semnat nici o coaliție cu PCRM. Bine ar fi să fie așa, domnule Lupu, dar din păcate mi-aș dori că electoratul din Moldova să nu cadă în capcana minciunilor sale. Atitudinea și direcția sa e cât se poate de clară – prietenie cu Rusia, or mulți dintre noi NU vrem acest lucru. Eu, personal, nu am votat cu Lupu pentru că a vota cu el (adică PDM ) mi se pare exact ca și cum aș vota cu PCRM. Nu văd nici o diferență. Îmi doresc un președinte care nu a simțit gustul trădării, care nu e ispitit de aceasta și care să plece urechea la ce vor cetățenii, nu vecinii țării (sau mai rău, Rusia care nu ne este nici măcar vecin). Îmi doresc eliminarea PCRM de pe arena publică, restabilirea relațiilor normale cu România, țară care chiar a fost și este alături de noi mereu. Cred însă că într-o zi se vor sătura și românii de dincolo de Prut și vor spune „gata!” pentru că nu poți mulge două vaci odată și nici să fie prieten și cu ursul și cu lupul în același timp. E timpul (de mult!) să ne hotărâm în ce direcție mergem căci de aproape 20 de ani noi doar am pendulat între România și Rusia, între sclavie și libertate, între demnitate și slugărnicie. E timpul, moldovenilor!


7 comentarii:

  1. Subscriu si eu, totalmente. Multumesc pentru cuvintele alese foarte potrivit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Valer, Anonim, ceea ce am spus eu e cât se poate de firesc, ar fi putut s-o spună oricine. E atât de videt pe ce mizează Lupu.
    eu.genetic, fiecare alege cum pierde timpul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lilia, e trist ce se intampla. Si nici macar nu stiu cine este de vina. Rusia? Ea face politica propriului interes. Daca nu ar exista cozi de topor in RM, din randul populatiei bastinase, care sa faca propaganda proruseasca si antiromaneasca, politicile Rusiei ar ramane fara rezultat.
    Vinovati sunt romanii. De pe ambele maluri ale Prutului. Atat cei care stiu ca sunt romani, cat si cei care inca se cred a fi altceva. Exista popoare greu de asimilat si popoare usor asimilabile. Maghiarii sunt cel mai bun exemplu de popor greu asimilabil. Noi romanii am avut in principal scopul pastrarii fiintei personale si mai putin al celei nationale. Romanul este bland si prin urmare adaptabil. asimilabil. Cei mai buni romani sunt ardelenii. Numai acolo am vazut panglici tricolore pe orice costum popular. Numai acolo folclorul este plin de romanism. Tocmai la ei care au stat secole sub ocupatia Vienei. Sau poate ... tocmai de aceea. Vecinatatea cu ungurii si spiritul austric au cladit un altoi puternic. Moldova si Tara Romaneasca au stat mai mult sub turci. Care nu au fost niciodata interesati sa asimileze. Turcii voiau doar bani. Nu degeaba Stefan cel Mare a lasat cu gura de moarte: "mai bine inchinati tara turcilor decat muscalilor".

    RăspundețiȘtergere
  4. Da e adevärat ce spui, si eu ca si tine de la inceputul inceputurilor nu-l agreezi pe tovaräsul lupu, nu inteleg de unde atitea naivi!? Puterea noasträ e in UNIRE, ei isi umplu buzunarele , politica la moment e cea mai bunä afacere in Moldove , noi nu avem nevoie sä ducem in spate 101 parlamentari si cam tot atitea guvernanti hoti , noi putem fi o regiune frumoasä , cäci ne place nouä sau nu - noi suntem Romäni si dupä cum bine stim cu totii -Patria , pärintii si copiii nu se aleg, sunt cei pe care ti i-a dat Dumnezeu, asa cä dragi tineri Uniti-vä, luptati pentru demnitatea nationalä, nu le permiteti umilinta si batjocura e timpul sä le spuneti tare si räspicat cine suntem, eu sunt departe , dar in suflet cu voi , cei ce aveti demnitate si verticalitate, vreau sä mä pot mindri cu Basarabia, deocamdatä mutrele voroniste si lupiste , mentalitatea lor sub nivelil 0 mä fac sä rosesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Daniel, cozi de topor sunt multe! Din păcate noi ne încadrăm la categoria popoarelor care sunt asimilate nici greu, nici ușor, altfel am fi fost astăzi ori ruși, ori pe baricade. Nouă ne place comoditatea și indiferența. Referitor la ce spui tu despre turci și ruși, am scris cândva un articol la tema aceasta tot aici pe blog unde îți împărtășeam părerea.
    Lili, ai vorbit atât de frumos că eu nu mai am ce adăuga. DA, SUNTEM ROMÂNI!

    RăspundețiȘtergere