Eurovision. Cu cine votăm?

       Aseară a fost prima semifinală a concursului Eurovision. Impresiile noastre sunt diferite și contradictorii. Moldova a fost prima concurentă care a cântat pe scena de la Oslo. Olia Tira și SunStroke Project au fost cei care au reprezentat Moldova la acest concurs. Mda... am văzut / citit numeroase comentarii atât pe youtube cât și pe site-uri de știri, bloguri, facebook, twitter etc. Păreri împărțite. De la „rusofoni nenorociți” până la „susțineți Moldova, indiferent cine o reprezintă.” Vă voi spune părerea mea. Doar a mea. Mi-a plăcut cum au cântat băieții și Olia. Una dintre cele mai bune melodii de aseară. Așa cred eu. Deși mulți susțin că Eurovision este un concurs politic, incorect din punct de vedere al alegerii câștigătorilor, eu am văzut întotdeauna un concurs muzical. Aici nu-și au locul remarcile răutăcioase, xenofobe, anti nu știu cine sau anti nu știu ce. Anul acesta voi vota pentru Moldova în finală. De-aș avea posibilitatea să votez pentru România nu aș face-o. Chiar nu pentru că nu-mi place melodia Paulei Seling (de altfel Paula Seling are o voce minunată, doar că de data aceasta piese e dezatsru). Altora însă le place și nu-i poți condamna pentru că fiecare are gusturi și preferințe diferite. Anul trecut am votat pentru Bosnia&Herțegovina. Mi-a plăcut enorm melodia acestei țări. Anul acesta aș vota pentru Moldova, Islanda, Serbia și Malta (care din păcate nu a intrat în finală). Nu-mi pasă că Moldova e reprezentată de Olia care vorbește limba rusă. Nu suntem la un concurs care apreciază spiritul național, etnic sau cât de bine știi să vorbești o limbă sau alta. Nu, suntem la un concurs de MUZICĂ! Deci toți vorbim, înțelegem, auzim muzica nu altceva. Și cu siguranță că mulți dintre voi îmi veți reproșa acest lucru. Au fost situații în care multe țări au fost reprezentate de artiști de altă naționalitate sau etnie. Celine Dion a reprezentat Elveția în 1988.

         Voi cu cine veți vota?

Un comentariu:

  1. Adevarul este ca piesa Romaniei este enervanta. In schimb imi place mult videoclipul. Este foarte inspirat si are o grafica excelenta. Dar Eurovision nu e un concurs de videoclipuri.
    Si eu sunt de parere ca Eurovision este un concurs care nu are de a face neaparat cu muzica. An de an tarile slave fac schimb de voturi intre ele, tarile scandinave asemenea. Grecia da 12 puncte Ciprului iar Cipru 12 puncte Greciei. La fel RM si Romania fac schimb de 12 puncte. In conditiile astea planul muzical devine secund iar ceea ce primeaza este numarul de neamuri pe care un popor le are prin Europa.

    RăspundețiȘtergere