Alegerile din Republica Moldova - o cruntă dezamăgire

  
            Ne-am mobilizat, am rugat părinții, frații, prietenii din străinătate să mergă la vot. Și-au mers. Părinții mei, de exemplu, au făcut un drum de aproape 400 de km dus-întors ca să mergă la vot. Studenții din toate orașele României s-au mobilizat, s-au organizat pe grupuri s-au urcat în autocare sau trenuri și au mers până la cea mai apropiată secție de votare. Imaginile difuzate în presă de la consulatele și ambasadele Republicii Moldova din Padova, Parsi etc. ne-au arătat că oamenii au fost prezenți și că le pasă de viitorul lor și al copiilor lor. Și, totuși, cum de au axistat atâția care au votat cu PCRM? De unde s-au luat? Câte % din aceste voturi sunt furate și falsificate? Prea multe întrebări, prea puține răspunsuri...
            Am stat lipită de calculator după ora 21:00 pe 28 noiembrie. Accesam site-urile care transmiteau rezultatele parțiale ale alegerilor. Îmi venea să urlu de ciudă, de ură față de compatrioții mei care au votat comuniștii, dar și împotriva celora care, din comoditate și indiferență, n-au mers la vot. Vocea noastră, a celor care își doresc să iasă din mocirlă, să scape de jugul comunist, n-a fost oare suficient de puternică încât să fie auzită???
            Am încercat să conving toți prietenii și cunoscuții că merită să mergem la vot, că mobilizarea noastră e mai importantă acum, la 28 noiembrie, mai mult ca niciodată. Și, desigur, s-u găsit tăntălăi care mi-au spus „chiar cu votul meu se va decide totul?” sau „mi-e lene să merg până la Iași, e singura mea zi liberă”. Trăiți atunci în sărăcie și ca niște robi!
            Moldoveanul e prost și indiferent față de propriul destin. De ce ne-am aștepta să-i pese de destinul altuia? Eu personal nu mă voi întoarce să locuiesc în Moldova. Am mers la vot pentru că mi-au rămas acolo părinții și fratele. Pentru ei a meritat să merg, pentru că de ei îmi pasă. Și de-ar fi mâine alegeri din nou, aș merge din nou la alegeri. Dar se pare că multor  compatrioți de-ai mei le place să fie robii altora, să slăvească în veci comunismul, să nu știe  ce națiune sunt și ce limbă vorbesc. Le e indiferent.
Rușine să le fie celor care ne-au furat viitorul! Rușine să le fie celor care n-au mers să voteze din comoditate, lene și indiferență! Mi-e rușine că reprezint o asmenea societate! Rușine!


7 comentarii:

  1. AURELIAN: analiza ta in general e corecta,dar mai este un element important: in Gagauzia si la Balti ,guvernul RM nu are nicio autoritate si deci se pot face fara probleme falsuri in folosul comunistilor...;prezenta la vot in medie a fost de 55% dar in zonele rusofone a fost de peste 70%! Ori in conditiile in care 1/4 din populatie este plecata peste hotare,e greu de crezut ca toti cetatenii din Gagauzia au fost la vot.
    Eu cred ca totusi sondajele de opinie au fost corecte,iar comunistii au furat cam 10% din cele 39,4 obtinute si nu au pierdut precum cauta sa induca in opinia publica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Găgăuzia și Transnitria s_un zone cu probleme nu de azi, ci de prin anii 90.h Comuniștii au furatG și de data aceasta, cum demonsȘtrăm însă acest lucru? Oricum, nu vreau să cred că lupta ie pierdută. Dacă acum ar veni o guver:nare liberală și în următorii 4 dani ar munci pe brânci la capitolul spibrit civic, limbă română, identitate etc. la următoarele alegeri, comuniștii ar deveni istorieC... E chiar imposibil? sau eu visez mălai?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sal Lilia. Larisa sint. Mai, am urmarit si eu ce s-a intimplat in Republica. Sincer imi pare rau.S-au furat voturile la fel ca si la noi anul trecut. Nu-ti pierde speranta. MAi vb bafta in ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  4. AURELIAN:Solutia pentru combaterea falsurlor electorale este urmatoarea: introducerea votului OBligatoriu pentru cetatenii cu domiciliul in Republica respectiv introducerea dreptului de a vota prin corespondenta pentru cetateni cu domiciliul in strainatate.

    Astfel,chiar daca ar mai apare falsificari,ele nu vor mai putea influenta rezultatul alegerilor.

    RăspundețiȘtergere
  5. PL N-A PROMOVAT TINERII CARE I-AU ADUS LA PUTERE PE 7 APRILIE. De ce sa-i votam? Cu ce sunt mai buni harciogii astea batrani decat comi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Aurelian, si eu sunt pentru introducerea votului obligatoriu. Belgia, din cate stiu eu, are o asemenea lege. Chiar ar fi indicat, dar la cate nereguli sunt in tara aceasta, ma indoiesc ca se va introduce prin lege asa ceva.
    Anonim, eu cred ca exista o diferenta intre comunisti si cei de la PL. Chiar foarte mare. De exemplu, echipa PL anul acesta a fost refacuta, multi tineri absolventi de facultate sau masterat fiind acum consilieri, responsabili de departamente etc. Pot da si exemple de persoane pe care le cunosc personal. Din cat stiu eu, comunistii niciodata nu au acceptat limba si identitatea romaneasca, cei de la PL si-au recunoscut-o fara greutate. diferentele sunt mari.

    RăspundețiȘtergere
  7. Lulu, ti-am raspuns la mine pe blog, e si o impresie la articolul si dezamagirea ta :)

    RăspundețiȘtergere