Bunicule

Pe câmp uscat, sub munţi de rădăcini,
Rămasu-ţi-a pribeagă inima,
Şi trupu-ţi zace pe meleag străin,
Căutând neostoit odihna...

Te-am aşteptat, bunicule, să vii
Să râzi cu noi, cei prichindei,
Să spui poveşti, proverbe, ghiduşii
Pe braţe cu duioşie să ne iei...

La margine de sat, peste mormântu-ţi
Răsar mereu nesemănate flori
Şi seamănă cu minunatele poveşti
Ce ni le-ai fi spus înspre chindii la şezători...

Mereu mă plec spre crucea neagră
Şi lacrimi vărs peste mormântul tău,
Îmi amintesc cu drag de vorba-ţi caldă
E atât de greu, bunicule, atât de greu!

Cu suflet trist am să revin mereu aici
Să îngrijesc de-aceste simple flori
Şi-am să învâţ poveştile pe care
N-ai reuşit să nu le spui la şezători...

2 comentarii:

  1. Sta pe prispa casei sale,
    Un batran far' un picior,
    Si se bucura cand vede
    Pe nepotul Nicusor.
    Nepotul isi saruta bunul,
    Si incepe a-l intreba
    - Zi-mi bunicule si mie,
    Ce-i cu Basarabia ?

    Nici taticul meu nu stie,
    Caci la scoala nu le-au spus,
    Iar daca-ar fi vrut sa afle
    Puteau numai pe ascuns.
    Eu stiu doar ca tu acolo,
    Ai fost impuscat de-un las
    Si mai stiu ca tot acolo,
    Si piciorul ti-a ramas.

    - Acolo mi-au ramas multe,
    Dragul tatii nepotzel
    Mi-au ramas parinti, o sora,
    Si-un fecior mai tinerel.
    Acolo sunt fratii nostri
    Si impreuna ne e rostul,
    Basarabia nepoate,
    Sa stii ca-i pamantul nostru.

    Si cum povestea batranul
    Cu patima si necaz,
    Doua lacrimi mari ca roua
    Se prelingeau pe obraz.
    Dar nepotul nu intelese
    Si-ncepe iar a-l intreba,
    - Daca-i a noastra, bunicule,
    De ce-i a altora ?

    - Mai nepoate, mai nepoate
    Cum sa-ti zic, ca-mi vine a plange,
    Dupa ce ne-am aparat-o
    Si-am varsat acolo sange,
    S-au gasit doi far'de lege
    Fereasca-i patima maniei
    Basarabia s-o rupa,
    De la trupul Romaniei.

    Si acum ma rog la Domnul
    Sa ma tina, mai nepoate
    Ca sa vad taiat hotarul
    Care astazi, ne desparte.
    Sa-mplineasca mostenirea,
    Ce-o lasa Maria Sa,
    Stefan Voda, Domnul tarii,
    Si-apoi, oi putea pleca.

    RăspundețiȘtergere