Culege-mă din rugă

Adună-mă din tot ce nu-s și sunt
și bea-mi suflarea mușcându-mă de buze -
să nu mai știu ce este-n cer, ce-i în pământ,
să nu mai văd cum toamna
își învelește rănile cu frunze.
Și păsări fug bolnave de trădare
prin crânguri de priviri, de doruri mute,
sfârșite-n toamna fără asemănare
ce-și picură-ncet moartea
în ochii blânzi de ciută...
Culege-mă din ruga care sunt,
din vorbele-mi de înger obosit,
soarbe-mi suflarea, nu mă lăsa să pier
să mă afund adânc în cochilie
și să ascult cum înlăuntru
se scurge timpul erodând,
un val pe-alt val acoperind...

6 comentarii:

  1. Divin ! ... am si eu una:


    Iubita mea de peste Prut

    Aduna-ma din ce mai sunt
    Din umbra primului sarut,
    Jurat pe cer si pe pamant
    Iubita mea de peste Prut.
    Si fa-ma basm imparatesc
    La ora noptii de inceput,
    In parul tau sa ratacesc
    Cand doarme totul peste Prut.

    Si in amiezile ce fierb
    Sa te ascunzi ca la-nceput
    In roua ochiului de cerb
    Iubita mea de peste Prut.
    Aduna-ma din amintiri
    Prefa-mi sfarsitul, inceput
    De dorul meu sa te mai miri
    Iubita mea de peste Prut.

    RăspundețiȘtergere
  2. :) foarte frumoasa poezia! Esti autorul, nu?...si...cine-i iubita de peste Prut? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eheee... nu Lilico, nu sunt eu in stare sa scriu asa ceva.
    Este o melodie veche romaneasca... nici macar nu stiu cine a scris poezia (Google refuza sa ma ajute sa aflu).

    Daca vrei sa auzi melodia... uite-o aici:

    http://www.trilulilu.ro/pbalex15/e9317fa7daee1f

    PS... Iubita mea este originara din Bucovina... Gura Humorului mai exact. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Marian Nistor e autorul, Soavoy canta, iar Penoz o dedica iubitei lui din Bucovina :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Wouuu dar tu cunosti artisti romani de care cei tineri din ROmania poate ca nici nu au auzit !!

    Marian Nistor este solistul de la Savoy, care canta aceasta melodie. Nu stiam ca tot el a scris versurile. Savoy de obicei cantau pe versurile poetilor clasici si contemporani).

    In foarte rare cazuri scria Marian Nistor versurile. Se pare ca asta e o melodie din aceasta categorie :)

    Iubita mea nu mai este din Bucovina de 9 ani... am "rapit-o" langa mine aici in Bucuresti.

    Deci, dedic melodia iubitei mele de peste... Dambovitza =)))))))))))))))))).
    Nu e o gluma... dar eu chiar am serviciul pe malul drept, iar ea il are pe malul stang. Cu putin efort, pot vedea serviciul ei pe malul celalalt, daca scot capul pe geam :P

    Iubita mea de peste Dambovitza :P

    RăspundețiȘtergere
  6. ei, nu sta un rau impotriva unor oameni, nu? adica Dambovita, ca Prutul a fost deja mult timp stavila. Deci, pentru iubita de pe Dambovita! :)

    RăspundețiȘtergere