Unde e copilăria?


             Se pare că sindromul păpușii Barbie face ravagii. Nu doar printre copii, ci și printre părinți. Părinți inconștienți care își chinuie fetițele și le schimonosesc chipul pentru a le transforma în păpuși artificiale. Am citi știrea aceasta pe site-ul ProTv. Și am rămas mută de uimire și indignare. Ce făceam eu și alți copii la vârsta lor? Furam cireșe de la vecini, trăgeam cu praștia în vrăbii, cotrobăiam toți copacii în căutarea ouălor de păsări, ne jucam de-a rațele și vânătorul și câte și mai câte nu făceam. Mă întreb unde e copilăria acestor copile ? De ce se bucură ele în fiecare zi ? Cum pot fi părinții lor atât de nebuni încât să le chinuie astfel ? Ele sunt frumoase oricum. Sunt la vârsta când sunt frumoase oricum! Tenul lor este neted, fără riduri, curat. Sunt drăgălașe ca niște îngeri. De ce le maturizează părinții lor astfel? Pentru concursuri de frumusețe inutile și total nesănătoase pentru vârsta lor. Spiritul acesta competitiv de la vârsta fragedă a copilăriei mai mult le va dăuna viitoarelor femei.
             Oricum ar fi, eu sunt încă indignată și revoltată. Și încă din ce în ce mai convinsă că îmi voi ocroti copii să fie contaminați de asemenea preocupări. Prefer să-i văd citind poveștile lui Păcală și Tândală, ale lui Ion Creanga. Prefer să-i văd plângând din cauza unei vânătăi la genunchi sau din cauza unei păpuși, decât să aplaud o fetiță de 10 ani machiată, defilând pe o scenă sau un podium.
             Mi-a spus cineva că nu pot ține pasul cu societatea noastră. E posibil să fie adevărat. Dar consider că am dreptate. Decât să trăiesc într-o societate bolnavă, acaparată de artificial, plastic și blond spălăcit, prefer să nu fiu în pas cu ea, prefer să-mi ordonez viața, fie și în contradicție, așa cum consider eu că e corect.

8 comentarii:

  1. "Mi-a spus cineva că nu pot ține pasul cu societatea noastră."

    Daca la mine te refereai, ei bine eu nu ti-am spus asa.
    Eu ti-am spus ca nu te-ai nascut in secolul potrivit... ceea ce nu inseamna ca nu poti sa tii pasul cu actuala societate.

    "Spiritul acesta competitiv de la vârsta fragedă a copilăriei mai mult le va dăuna viitoarelor femei."

    Nu sunt de acord. In tarile in randul carora visam cu totii sa ajunga si tarile noastre, copii sunt educati in spirit competitiv... si se pare ca nu e chiar asa de rau.


    Legat de transformarea copiilor in niste papusi din cauciuc, aici sunt de acord. Parintii ar trebui sa-i lase pe copii asa cum sunt sa-si traiasca copilaria.
    Desi, in epoca calculatoarelor, nu-l vad eu pe cochilas sa mai fie atras de povestile lui Creanga si ale lui Ispirescu.

    RăspundețiȘtergere
  2. ai nimerit fix la tanc. si eu ma gandeam oare unde s creierele mamelor care-si supun copii acestor chinuri. nu degeaba americanii sunt considerati o natiune pierduta, goala, fara valori si suflet :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Penoz, nu ma refeream la tine. Altcineva mi-a spus asemenea lucru :)
    Spiritul competitiv in general nu-i deloc un lucru rau. Ma refer exact la acest caz, copilele acestea participa la concursuri de frumusete de la varsta de 10 ani. O competitie in acest sens e aberanta, frumusetea fiind un lucru relativ.
    Pentru un copil, epoca calculatoarelor ar trebui sa inceapa ceva mai tarziu. Parintii sunt in totalitate vinovati pentru asta. Un copil ar trebui sa aiba cu totul alte preocupari la varsta lor.
    Cosanzeana, America in general e o tara unde predomina artificialul, plasticul, sclipiciul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Americanii sunt cretini. Orice societate avansata din lume incepe sa nasca anomalii. Nu le mai este foame si devin preocupati de tot felul de prostii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am uitat. Iti recomand "Little Miss Sunshine", o comedie geniala care atinge si subiectul asta. :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Andrei, multumesc pentru sugestie :) Ma bucur sa te regasesc pe blogul meu, te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari Lulu pentru felul cum gandesti si cum iti vei creste copiii!
    Consider ca numai parintii sunt de vina, iar cei care-si chinuie si schilodesc astfel odraslele probabil nu-si doresc altceva decat ca fetitele lor sa devina niste "vedete" gen Monica Columbeanu sau Ana Lesco.
    La asta duce incultura, lipsa unei educatii sanatoase in familie si alti multi factori. Totusi nu cred ca aceste cazuri au luat proportii de fenomen si consider ca sunt situatii izolate!
    Ce parere ai insa de copilaria Cleopatrei Stratan? Crezi ca este fericita?
    In orice caz, inca o data, felicitari pentru "semnalul de alarma" pe care l-ai adus in atentia cititorilor tai si mai ales pentru modul in care iti vei creste copilasii.Asta ma face sa sper si sa cred in continuare ca natia romana va exista altfel decat o vede romanul de Patapievici.Cu respect,C.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hm, nici Cleopatra Stratan nu cred ca are o copilarie foarte fericita. Inteleg ca e un fel de copil-minune, dar de ce sa nu lasam ce-i in firea lucrurilor sa fie asa cum a fost mereu. Adica, orice copil are dreptul la copilarie. Ganditi-va ca exista mii de copii care isi petrec copilaria in razboi, dormind fugitiv noaptea, pe sub daramaturi, dar viseaza la o papusa sau o masinuta, dar strang in brate o arma...Iar alti copii, precum cei descrisi in articol, au toate conditiile sa aiba o copilarie frumoasa, calda, dar isi impun parintii odraslele sa defileze pe podiumuri.

    RăspundețiȘtergere