Alice în Țara Minunilor sau cum să faci un om fericit

      - Alice! Tu ești?
      - Nu, nu-i ea Alice cea adevărată!
      - Ba da, ea este!
      - Pălărierule, spune ceva!
      - Sigur că ea este Alice!

     Când eram copil am citit cartea, în chirilică. Eram fascinată de Iepurele vorbitor, îmbrăcat ca un majordom, de visele fetiței Alice... Azi am văzut filmul. Într-o sală de cinema m-am deconectat pur și simplu de lumea în care locuiesc. Am uitat că există lucruri importante sau mai puțin importante, că există datorii sau prieteni falși. M-am umplut de opimism și voie bună, mi-am încărcat sufletul cu mai multă sinceritate și mai puțin egoism sau răutate. Pălărierul nebun m-a fascinat! Și Motanul invizibil, zâmbitor care dorea să fure pălăria fermecată. Sună pueril, nu? Dar e un film care te umple de gânduri frumoase, care îți așează zâmbetul pe buze, arcuindu-le frumos.
      Am început un sejur minunat la București. E pentru prima dată când mă bucur că sunt în acest oraș. Am început săptămâna cunoscând un om deosebit, un prieten drag, vizionând un film minunat și cu trei cărți de Milan Kundera care așteaptă citite. Mulțumesc lui Moș Crăciun pentru daruri!

7 comentarii:

  1. Astai o fericire sufleteasca mai este si cea materialista si totusi oamenii pina la urma nu sunt fericiti pentru ca mai e una tot atit de importanta cea duhovniceasca pentru ca asa este creat omul, dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, nu infatisarea adica-trup,suflet si duh; dupa cum Dumnezeu este-Tata,Fiu,Duh Sfint.Pentru a vea o fericire implinita mai priveste filmul "Patimile lui Hristos" si citeste Noul Testament in care gasesti Cuvinte pline de Duh si viata care te vor face sa te simti ca in raiul lui Dumnezeu.O spun din propriea-mi experienta.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)

    saptamana aceasta, cu siguranta ma voi duce si eu sa vad filmul.

    Spune-mi te rog, in film apare si oul acela de pe zid ? Sau regina ahtiata dupa criket ?
    In carte, imi amintesc ca apareau si personajele astea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Penoz, regina de Rosu e o mare iubitoare de criket :) Oul parca nu apare. E un pic diferit filmul de carte, dar e o ecranizare mai mult decat reusita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand vine vorba de filme, am incredere doar in recomandrarile a doua persoane. Una dintre ele nu a vazut filmul, iar cealalta mi-a spus ca se astepta la mult mai mult etc. etc. etc. Daca prima persoana nu vine cu o "critica pozitiva" la adresa filmului, o sa spun pas. :P

    Cand mai vii prin Bucuresti, da un semn. Poate bem si noi o cafea si barfim omenirea. Have a nice weekend!

    RăspundețiȘtergere
  5. Andrei, interesanta apreciere a unui film. Cred ca aprecierea unui film/carti depinde si de factura acesteia, dar si de gusturile persoanelor. Sa nu-mi ceri parerea niciodata asupra unui film de actiune, stupid cu mii de impuscaturi din care, evident, eroul principal iese fara nici o zgarietura... Can mai trec prin Bucuresti poate chiar ne vedem!

    RăspundețiȘtergere
  6. Tocmai m-am intors de de la acest film.
    Nu pot sa spun ca am fost 100% impresionat, dar a fost ok.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca depinde de copilul din fiecare dintre noi. Ma stii naiva si copilaroasa, probabil de asta mi-a placut atat de mult :)

    RăspundețiȘtergere