Vă recomand „Identitatea” de Milan Kundera

Cartea a poposit în mâinile mele într-un moment cum nu se poate mai nimerit. Sfârșit de sesiune, relaxare, somn dimineața cu o ora mai mult decât de obicei și cu o carte pe noptieră. Milan Kundera e genial. Cel puțin pentru mine. Scrie frumos, simplu, încet, iar cuvintele nu ies cu una cu două din mintea și sufletul omului. O carte subțire cu 150 de pagini la finalul căreia mi-a părut nespus de rău că nu mai sunt încă 150 de pagini. Subiectul e genial. Viața unui cuplu intră în declin din momentul în care, din senin, femeia, Chantal, începe să sufere din cauza că „bărbații nu mai întoc capul după ea” (!). Iubitul ei suferă enorm, începând să-i trimită scrisori anonime care par a veni din partea unui admirator... Restul citiți voi :)
Am trecut de vârsta adolescenței când scriam prin agende citate, cuvinte frumoase de prin cărți. Dar Kundera te copleșește prin felul simplu și inedit de a scrie încât tot am adăugat niște rânduri în vechile agende. Câteva le împărtășesc aici, cu voi, recomandându-vă să citiți cartea.

Ne putem reproșa un gest, un cuvânt rostit; nu și un sentiment, pentru că pur și simplu nu avem asupra lui nici o putere.”

Sinuciderea ar o trădare, un refuz de a aștepta, pierderea răbdării...”

Nu m-am temut niciodată de moarte. Acum, da, mă tem. Nu pot scăpa de gândul că și după moarte rămâi viu. Că a fi mort înseamnă a trăi un coșmar nesfârșit.”

Dacă ești lovit de ura celorlalți, dacă ești acuzat, sfâșiat de gloată, te poți aștepta la două reacții din partea celor care te cunosc: unii se vor alătura gloatei, ceilalți, dicreți, se vor preface că nu știu nimic, că nu au auzit nimic, încât ai putea continua să-i întâlnești și să vorbești cu ei. Această a două categorie, discertă, delicată, o formează prietenii.”

10 comentarii:

  1. S.O.S...zimi cum pot gasi cartea in varianta electronika..plssssss

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu daca exista in format electronic, eu am cumparat-o dintr-o librarie

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu notez si acum citatele, la 26 de ani!!!! Sper sa gasesc si eu cartea!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eh, Florina,cred ca nu exista limita pentru lectura si ganduri frumoase :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Citind aceste 4 pasaje imi dau seama ca aceasta carte de Kundera trebuie neaparat sa o gasesc si sa o citesc.

    Multumesc mult Lulu pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  6. Alex, desi o parte din citate par a fi pesimiste, sinucigase intr-un fel, dar sa stii ca personajele cartii nu au ganduri sumbre. Da, sa stii ca m-am indragostit de lecturile lui Kundera. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. eu am cumparat cartea din libraria Alexandria, dar am vazut-o si la Cartursti.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru cei carora le place Kundera le recomand "Cartea rasului si a uitarii" pe care Lilia a citit-o si "Gluma" pe care o citesc acuma. Sunt la fel de geniale!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. :) in curand, biblioteca ta, cel mai probabil ca se va mai mari cu cateva carti de Kundera :P

    RăspundețiȘtergere
  10. :) cu drag voi citi orice carte care imi bucura sufletul si ma face sa cred ca lectura e unul dintre cele mai placute modalitati de a petrece timpul. Multumesc frumos! :)

    RăspundețiȘtergere