Mărțișoare și gânduri bune pentru toate femeile!

Firicele acestea mici, subțiri de roșu și alb, împletite precum cosițele fetelor mă fascinează. Îmi plac simbolurile noastre românești simple, dar atât de calde, atât de cunoscute! Am așteptat cu nerăbdare prima zi de primăvară nu doar pentru că mi-era dor de soare și de gâzele înnebunite de emoțiile primăverii, dar și pentru că abia așteptam să-mi prind un mărțișor la palton. E cel mai frumos dar pe care îl pot primi într-o zi în care ne luăm adio de la iarnă, așteptând cu drag primele raze de soare. Când eram copil croșetam mărțișoare pentru mama, pentru sora mea și pentru toți prietenii și profesorii mei. La orele de muncă, imaginația ne era pusă la grea încercare. Meșteream mărțișoare atât de simple, dar care exprimau atâtea gânduri și bucurii! Primul mărțoșor era pentru mama, apoi pentru sora mea, iar următorul mereu l-am rezervat primei mele învățătoare.

8 martie e considerată ziua femeii. Se poate. Eu cred însă că mă simt iubită în fiecare zi la fel. Doar că nu primesc mărțișoare decât primăvara. Flori primesc în orice anotimp, dar numai în luna lui martie ghiocei. Acesta e moticul pentru care primăvara mă face mai fericită, mai frumoasă. Mi-e dor de mama și-mi pare rău că nu pot să-i prind eu primul mărțișor. Dar în sufletul meu cele două fire, alb și roșu, leagă pentru totdeauna două suflete gemene.

Tutror femeilor le urez o primăvară caldă, gingașă și plină de miresmele ghioceilor și ale brândușelor. Un buchet mare de urări calde, o mulțime de zâmbete și multă sănătate din partea mea!

4 comentarii:

  1. INITIAL FEMEIA AVEA ARIPI
    (cadoul meu pentru ele)

    Femeia este un dans care i-a scăpat lui Dumnezeu
    In zilele facerii
    Femeia este din carne până în clipa în care iubeşte
    Femeia cere fără se dea şi dă fără să dea
    Femeia este isterică ţipă urlă
    Până se naşte cinevaul ei
    Femeia este vecină bună cu ziua de mâine şi cu o ceaşcă de cafea

    Toate femeile nasc mereu copii de aur

    Femeia nu moare niciodată de două ori
    Femeia doreşte să moară pe scenă
    Iubitul să ţină reflectorul
    Copiii să fie departe
    Aplauzele să cadă ca nişte petale sângerii

    Femeia respiră altfel când simte că
    Nu va mai fi de capul ei prin univers

    Incă ceva,
    Clipeşte atât de rar
    Când se deschide în faţa lui

    Femeia mai este şi legământul bărbatului cu sine.

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani de 8 Martie!
    O primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. De 8 martie iti uram o primavara frumoasa, cu soare, fericire si toata dragostea noastra prinsa intr-un frumos buchet de ghiocei ce vestesc venirea unei noi primaveri! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc tuturor barbatilor pentru urari :)

    RăspundețiȘtergere